ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

دریافت ۴۰ هزارنامه از مردم استان در سفر روحانی

استاندار خراسان شمالی از دریافت ۴۰ هزار نامه از سوی مردم طی سفر رئیس‌جمهور به این استان خبر داد و گفت: ۴۰۰ نفر در حال بررسی، پاسخگویی و دسته بندی این نامه‌ها هستند.

به گزارش اترک، محمدعلی شجاعی در دیدار با اصحاب رسانه با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور اظهار کرد: این سفرها به‌نوعی سفر نظام و حاکمیت تلقی می‌شود و باید رعایتشان حال مردم در آن لحاظ شود.

وی از امضای ۲۰ هزار میلیارد تومان قرارداد و تفاهم‌نامه با مجموعه‌ها و شرکت‌های هلدینگ اقتصادی در کشور خبر داد و گفت: فضای خوبی در استان ایجادشده و ما نگران جذب این اعتبارات هستیم.

استاندار خراسان شمالی با توجه به کمبود سرمایه‌گذار در استان گفت: تعاونی‌ها و گروه‌های مردمی باید بتوانند برای جذب این سرمایه اقدام کنند و این موضوع باید توجیه شود.

شجاعی در بخش دیگری از سخنان به آفت نگاه بومی‌گرایی در شهرستان‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: باید راه ورود افراد مفید به استان را باز کرد و این مسیر باید برای خراسان شمالی ایجاد شود.

وی همچنین از پیگیری مصوبات سفر رئیس مجلس به استان خبر داد و گفت: این آمدوشدها برای استان باید کارکرد داشته باشد و ستاد پیگیری مصوبات این سفرها در حال تقویت است.

وی با بیان اینکه توسعه استان باید توسط مردم محقق شود و استان باید توسط مردم اداره شود افزود: چرا مردم برای اشتغال زایی در انتظار هستند که فردی بیاید و در این منطقه کارخانه ایجاد کند؟ چرا مردم خود نباید کارخانه دار باشند؟ باید نگاه این باشد که مردم خود کارخانه و واحد تولیدی ایجاد کنند.

شجاعی تصریح کرد: مردم ابتدا باید خود برای ساخت استان اقدام کنند تا زمینه برای حضور سایر سرمایه گذاران و انجام اقدامات بعدی آماده شود، قرار نیست دولت تمام کارهای توسعه‌ای را انجام دهد، اگر دولت قادر بود همه چیز را درست کند تاکنون این اتفاق افتاده بود.

وی گفت: برای دست یابی مردم به خیرات و دستاوردهای مصوبات این سفر پیگیر هستیم تا مردم از آن بهره مند شوند.

استاندار خراسان شمالی در باره برخی اظهار نظرها از تدارک دیدن اتوبوس برای جابه جایی مردم به شیروان و استقبال از رئیس جمهوری گفت: ما مدعی هستیم که توان نظام اسلامی کشور، پشتیبانی مردم است و حضور پرشور و حماسی مردم ما همواره نشان گر قوت و اقتدار کشور بوده است.

وی افزود: ما به خود بالیده‌ایم که مردم همیشه همراه و در صحنه بوده‌اند و رخ کشیدن توان و قدرت نظام اسلامی به خاطر همین حضور مردم است. ما عقیده داریم سفر کاروان دولت به استان، نه سفر دولت بلکه سفر حاکمیت است و این حضور نه حمایت از دولت بلکه حمایت از نظام اسلامی بود.

وی گفت: ما در برابر اقدام مردم برای سفر به شیروان و استقبال از رئیس جمهور و حضور باشکوه، باید زمینه و شرایط را فراهم می‌کردیم و این هرگز ایراد نیست، کمترین امکانات برای این مردم تسهیل در شرایط رفت و آمد مردمی است که همواره همراه بوده و در میدان بوده‌اند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تلاش دشمن برای ناامید کردن مردم از نظام اظهار داشت: مشکلات اقتصادی وجود دارد و کسی نمی‌تواند آن را کتمان کند، اما در این میان، هدف تحریم‌ها، اعمال فشار بر سفره، معیشت و اقتصاد مردم است البته تلاش است تا مشکلات را کاهش دهیم اما در این شرایط مشکلات را به صفر رساندن شدنی نیست.

وی گفت: اکنون دشمن در اقدامات خود علیه ایران، نظام را هدف گرفته و کاری به دولت‌ها ندارد هدف دشمن، نظام است که چرا ایران در سوریه حضور دارد چرا از یمن حمایت دارد.

شجاعی از رسانه‌ها خواست تا در این شرایط مراقبت‌های لازم در انتشار اخبار داشته باشند و گفت: پمپاژ رسانه‌ای دشمن ناامیدی است و در این زمینه، رسانه‌های ما باید تلاش کنند تا امید را در جامعه میان مردم تزریق کنند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب هم به امید بخشی در جامعه تاکید دارند. رسانه‌ها در خبررسانی‌ها باید برای امید بخشی در جامعه تلاش کنند.

گفتنی است در این دیدار، تعدادی از خبرنگاران به بیان دغدغه‌ها و مشکلات رسانه‌های استان در این سفر پرداختند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه