ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

شهرداری، از حرف تا عمل

جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم

به خراسان شمالی خوش آمدید

 شهرداری‌ها در سطح جهانی از جمله سازمان‌هایی هستند که نقش مهمی در توسعه کشورها و گسترش عرصه‌های مدنی دارند که این تشکیلات در ایران به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی از جایگاه اصلی خود که همانا برنامه ریزی و مدیریت امور شهری است دور مانده و تبدیل به سازمان‌هایی با خدمات نه چندان مطلوب بویژه در شهرهای متوسط و کوچک شده است. این امر ناشی از عدم شناسایی درست نیازمندی‌های حوزه شهری، نداشتن برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت جهت رفع معضلات شهری و کمبود درآمد و اعتبارات کافی متأثر از شرایط سیاسی و اقتصادی کشور است.

با توجه به آنکه تمام شهروندان متأثر از محیط شهری پیرامون خود هستند و این کار به تنهایی به عهده شهرداری‌ها قرار گرفته لازم است در راستای بهبود این مهم دولت علاوه بر اعتبارات در قالب طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای که متاسفانه بصورت اسناد مدت دار می‌باشد، سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده، عوارض آلایندگی، سوخت و ... را بصورت مستمر و بر مبنای شاخص عملکرد، سطح نیاز و برنامه‌های مصوب شهرداری اعطا کند

متاسفانه شکل گیری شوراهای اسلامی که طبق قانون نقش نظارتی بر عملکرد شهرداری دارد از هدف اصلی خود خارج شده و اغلب باعث جهت گیری خدمات شهرداری با اهداف و سلایق خاص شده است و این امر حتی انتخاب شهرداران را بالاخص در شهرهای کوچک از ملاک‌های مورد نیازی که می‌بایست لحاظ شود دور نموده که نیاز است نهاد حاکمیت از حیث نظارت چهارچوب‌ها مشخصی در حوزه‌های مالی و اجرایی را تعریف نماید. عدم رضایت کارکنان شهرداری به جهت مستثنی شدن از قانون خدمات کشوری در کنار عدم ارتقا وامنیت شغلی باعث کاهش سطح خدمات مطلوب در مجموعه شهرداری‌ها شده است که نیازمند اصلاح ساختار اداری شهرداری‌ها و تصویب لوایح مربوط در مجلس شورای اسلامی است.

در نهایت آنچه به ذهن می‌رسد آن است که شهرداری‌ها علاوه بر انجام پروژه‌های عمرانی نیازمند تعریف اهداف ذیل به جهت بهبود سطح خدمات و افزایش رضایتمندی شهروندان و رعایت حقوق شهروندی می‌باشند:

1-توانمند سازی شهرداری در راستای ایجاد مدیریت همگرای شهری

2- ایجاد فضای مناسب و قابل اعتماد جهت سرمایه گذاری در شهر با محوریت شهرداری

3- ارتقا کیفیت محیط زیست و خدمات شهری، توسعه فضای سبز و خدمات عمومی

4- توسعه سیما و منظر شهری با تاکید بر هویت معماری و شهرسازی ایرانی-اسلامی و با رویکرد محلی

5- توسعه زیر ساخت‌ها و ارتقا شاخص‌های کمی و کیفی حمل و نقل شهری

6- ارتقا شاخص‌های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی با رویکرد افزایش رضایتمندی شهروندان

7- برنامه ریزی در جهت کسب درآمدهای پایدار، مدیریت هزینه و افزایش درآمد ناشی از ارائه خدمات

 

محمد عزیزی

کارشناس حوزه مدیریت شهری

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه