ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

داشته‌ها و نداشته ها

خراسان شمالی چه دارد؟

چه می‌تواند داشته باشد؟ و چه ندارد؟

خراسان شمالی در کجای ساخت توسعهٔ کشور قرار دارد؟

سهمش از تولید ناخالص داخلی چقدر است؟ زیرساخت‌هایش چیست؟ و مستعد گسترش چه نوع اقتصادی است؟

ظرفیت‌ها و فرصتهایش کدام است؟

در برابر این پرسش‌ها، می‌توان پاسخ‌های متعدد و متنوعی داد اما در این مقطع، پاسخ ما این است که استان ما قدرت سیاسی، اجتماعی لازم را برای جهش و دستکم، گذار توسعه‌ای مثبت و مؤثر ندارد. این قدرت سیاسی، اجتماعی باید تولید شود و تولید آن با حضور و تقویت و مشارکت شوراها، مردم، گروه‌ها، احزاب، نخبگان، روشنفکران، صاحبان صنایع، معلمان، دانشجویان، زنان و جوانان تحت یک هندسهٔ معنادار است.

شورای استان به کمک شورای شهرها و روستاهای سراسراستان در صدد است تا این انرژی تولید شده را در شکل متراکمی به چرخ دنده‌های پیشبرندهٔ توسعهٔ استان منتقل کند و آن را در سازواره‌ای ملی و هماهنگ و همخوان با کلیت ساخت دولت و در راستای منافع ملی به کار اندازد.

پر واضح است که اگر کسی در رأس هرم قدرت متکی به ساخت سازمانی متمرکزی نباشد شعارها و ادعاهایش در حوزهٔ انتخابیه پشتوانهٔ لازم و موثری نخواهد داشت یا دستکم به اندازه‌ای نخواهد بود که بتواند ماشین توسعهٔ استان را به پیش ببرد. اگرچه شاید بتواند کارهای خُرد و جزئی انجام بدهد. بنده در شورای عالی استانهای کشور، بر اساس یک مهندسی ملی و سازواره‌ای مبتنی بر تئوری‌هایی کلان‌نگر، استراتژی خود را بر پیشبرد توسعه‌ای پایدار و نظام‌مند تدوین کرده‌ام و از همین زاویه به سفر ریاست محترم جمهور و هیئت دولت نگاه می‌کنم و ضمن شرکت در مراسم استقبال از ریاست محترم جمهوراز موکلین خودم، مردم فهیم و عزیز استان خراسان شمالی می‌خواهم در این استقبال شرکت کنند تا در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم‌های ناجوانمردانه وفشارهای اقتصادی یک بار دیگر اعلام کنیم که به عهدی که بسته‌ایم متعهد مانده‌ایم و علی رغم مشکلات موجود امید به آیندهٔ بهتر داریم.

شرکت می‌کنیم تا با حضورمان از اعتبار ۱۵ هزار میلیاردی این سفر که در اخبار آمده است تشکر کنیم.

شرکت می‌کنیم تا مطالباتمان را یک بار دیگر به گوش رئیس جمهورمحترم و اعضای محترم هیئت دولت برسانیم

ما در شورای استان و شورای عالی استان‌ها از مدتها پیش این تحلیل را داشته‌ایم راهها و ایده‌ها و ساخت‌هایی را بررسی کرده‌ایم که سهم خراسان شمالی از این شرایط شاید بتواند جبران عقب‌ماندگی‌های دیرپای این استان محروم را بنماید.

ما با اتکاو رعایت اصول قانون اساسی از جمله اصل ۱۰۱ قانون اساسی، توسعهٔ سرمایه‌گذاری، با فراهم ساختن زیرساختها و با خارج ساختن استان از بن‌بست اقتصادی می‌توانیم بر مصائب و بحرانهایی احتمالی فائق آییم.

بیایید ایمان بیاوریم به خودمان.

خدا با ماست اگر ما با هم باشیم.

 

علیرضا ایزدی

نماینده استان در شورای عالی استانهای کشور

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه