ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

تقاضای انتخاب استان خراسان شمالی به عنوان پایلوت کسب و کارهای خلاقانه و نوآورانه روستایی

در شروع بر خود لازم میدانم مراتب خیر مقدم خود را به محضر ریاست محترم جمهوری و اعضای محترم دولت تدبیر و امید اعلام دارم. دولتی که یکی از نقاط قوتش همواره تاکید بر تقویت معیشت در جوامع روستایی و عشایری است که به حق در طی سال‌های گذشته اقدامات شایسته‌ای در این حوزه انجام گرفته است و در حال انجام است. در این میان نگاه ویژه دولت مردان بر حوزه کسب و کارهای روستایی ستودنی است و می‌توان گفت نگاه به روستا از نگاه التیام بخش و گذرا به نگاهی با محوریت توسعه پایدار بدل شده است که نمود آن را در تقویت کسب و کارهای روستایی می‌توان شاهد بود اما آنچه در این میان قابل توجه است ضرورت شتاب بخشیدن به تغییر در مشاغل روستایی است، آنچه در طی این چند سال شاهد بودیم تمرکز نسبی به تقویت مشاغل سنتی روستا است این در حالی است که ضمن احترام به این مشاغل می‌بایست فرایند تولید در روستاها از شکل سنتی به فرآیند مبتنی بر خلاقیت و فناوری تغییر کند، که این تغییر می‌تواند رقابت پذیری محصولات روستایی را دو چندان کند.

به لطف خدا و دیدگاه مثبت مسئولین امر بویژه معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاران پر تلاششان شاهد شکل گیری اولین مرکز نوآوری روستای خلاق در استان بوده‌ایم که تمرکز این مرکز بر توسعه اکوسیستم کارآفرینی روستایی و عشایری استان می‌باشد.

همانطور که مستحضر هستید سکونتگاه‌های روستایی استان بالغ بر ۴۴ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص می‌دهند این در حالی است که بخش قابل توجهی از جمعیت شهرنشین استان نیز بخشی از فعالیتشان در روستاها صورت می‌گیرد، نگاه مثبت به جوامع روستایی در طی سال‌های گذشته با تغییر قابل توجهی در فرهنگ مهاجرت استان همراه بوده است که نمود آن را در بالا رفتن نرخ مهاجرت معکوس به روستاها می‌توان شاهد بود.

لذا از محضر ریاست محترم جمهور و هیات محترم دولت خواهشمندیم با عنایت به نسبت بالای جمعیت روستا نشین این استان در مقایسه با سایر استان‌ها و تعداد زیاد روستاها و تنوع فرهنگی، اقتصادی و اقلیمی روستاهای استان با نگاهی ویژه به ظرفیت روستاییان و عشایر استان، خراسان شمالی را به عنوان استان پایلوت کسب و کارهای خلاقانه و نوآورانه (استارتاپی) روستایی قرار دهند زیرا بدون شک تمرکز بر کسب و کارهای مبتنی بر خلاقیت و نوآوری روستایی یکی از موثرترین و پایاترین گزینه‌ها برای تقویت معیشت در این استان می‌باشد.

 

سید مصطفی مرتضوی

کارشناس و فعال حوزه روستایی

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه