ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

حضور دکتر روحانی و ضرورت تحقق مصوبات سفر

خراسان شمالی که به عنوان استان «باب الرضا، گنجینهٔ فرهنگ‌ها و معرفت‌ها» در کشور نام آور است مثل همه جای این کهن بوم و بر، دارای مردمی صبور، صمیمی و خونگرم است که در بلندای تاریخ برادرانه در کنار هم زیسته‌اند و در برابر بیگانگان و بدخواهان این ملک و میهن، مردانه و گردن فراز ایستاده‌اند که سرخی خون شهیدان این مردم، بالابلندی جانبازان، ایستادگی آزادگان و مجاهدت ایثارگران عزیز این دیار، سند عزت این مردم است.

حال که در آستانهٔ سفر دوم دولت تدبیر و امید به استان هستیم ضمن خوشامدگویی به رئیس جمهور محترم و هیأت همراه، باید گفت به رغم وفاداری این مردم به دین و دیارشان و برخورداری از داشته‌های فراوان که ثمره تلاش دولتمردان از گذشته تا امروز است، استان از نداشته های بزرگی هم رنج می‌برد که در مقایسه با دیگر استان‌ها که فاقد قابلیت‌های این استان نظیر کشاورزی، گردشگری و قرار گرفتن در مسیر جاده آسیایی و زوار حضرت ثامن الحجج (ع) هستند، در برخی شاخص‌ها در قعر جدول است که زیبندهٔ استان و کار به دستان نیست.

اولین مطالبهٔ برحق این مردم تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور محترم است چرا که این مصوبات با نگاه کارشناسانه و با نگاهی جامع و با لحاظ نمودن همهٔ قابلیت‌ها و محرومیت‌های استان تدوین و تصویب شده است. هر چند به خاطر بدخواهی دشمنان ملت ایران، کشور در شرایط خاصی به سر می‌برد و تحریم‌های ظالمانه بر منابع کشور و معیشت مردم سایه افکنده است ولی انتظار می‌رود دولت مردان با نگاه ویژه به خراسان شمالی - که از عقب ماندگی‌های تاریخی در رنج است - گام‌های بلندی برای بالندگی این استان بردارند.

دومین مطالبهٔ مردم بحث بیکاری جوانان و عدم اشتغال آنان برای خانواده‌ها و جامعه، روح آزار است. هر چند انتظار رفع این مشکل از سوی دولت، بدون مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی، واقع بینانه و تحقق یافتنی نیست؛ ولی دولت با پرداخت تسهیلات زودبازده به ویژه در مناطق روستایی می‌تواند کشور را به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل کند. بدیهی است نظارت بر وام‌های پرداختی و هدفمند بودن آنها در تحقق این مهم اثرگذار است و یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد اشتغال و روی آوری به این مشاغل زودبازده و بعضاً خانگی است.

امروز به رغم تلاش همهٔ استانداران دولت تدبیر و امید - که جای تقدیر و سپاس دارد – این استان برای شتاب بخشی به روند توسعه، آبادانی، بالندگی و امیدآفرینی، نیازمند توجه ویژهٔ دولت است و امید می‌رود با انتقال نداشته های استان که در این سالیان و امسال به دولت مردان منتقل شده است زمینهٔ رفع دغدغه‌های مردم عزیز این خطه از ایران اسلامی فراهم شود.

 

اسماعیل حسین پور

 فعال اصلاح طلب و تحلیلگر سیاسی-اجتماعی شیروان

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه