ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

سرزمین ناشناخته‌های مدال آوری

سخن از ورزش و سلامت جسم همیشه خوشایند بوده و مورد اقبال همگان می‌باشد همانا سلامت تن به سلامت روح و روان نیز منجر خواهد گردید

ورزش باعث نشاط و شادابی فرد و جامعه حس خودباوری، تقویت روح انسان‌دوستی، رقابت سالم، ایثار و از خودگذشتگی، میهن دوستی همگرایی ملی و بروز بسیاری از صفات و اخلاقیات انسانی می‌گردد با پیشرفت علم و دگرگونی سبک زندگی انسانی و غلبه شهرنشینی و تبعات آن در جوامع بشری نیاز به تحرک و ورزش چندین برابر گردیده و با توجه به تخصصی شدن ورزش‌ها و غالب شدن وجه قهرمانی ورزش بر وجه سلامتی و همگانی آن سبب گردیده است که برنامه‌ریزان و مدیران جوامع انسانی در جهت جلوگیری از مصائب عدم تحرک و ورزش نکردن و فرتوت نشدن اجتماعات انسانی، نسبت به همگانی کردن ورزش و جلب حداکثری افراد برای ورزش کردن و سلامت زیستن و حداقل رساندن بیماری‌ها اهتمام خود را به کار گیرند.

به نظر می‌رسد ورزش در جوامع کنونی؛ سه جنبه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و ورزش‌های همگانی گرایش پیدا نموده است به همین روی در کشورهای جهان سازمان‌ها و یا وزارتخانه‌های تخصصی در زمینه ورزش تأسیس شده و وظایف آنها برنامه ریزی در جهت ساماندهی و پیشرفت ورزش در جنبه‌های مختلف آن است.

 استان خراسان شمالی نیز از این موارد استثنا نبوده و اگر در زمینه ورزش مورد بررسی قرار گیرد و به صورت صحیح مورد پژوهش واقع شود می‌توان در تمامی جنبه‌های ورزشی به آن امیدهای زیادی داشته باشیم همانطور که به درستی این استان گنجینه فرهنگ‌ها نامیده شده است می‌توان به آن گنجینه استعدادهای ناب ورزشی که تاکنون کشف نشده‌اند را نیز اطلاق نمود"سرزمین ناشناخته‌ها".

 گرد هم آمدن اقوام مختلف که هر یک خود دارای استعدادهای خاص و در کنار هم دارای استعدادهای ویژه خواهند گردید می‌تواند در نوع خود دریایی از نخبه‌های ورزشی را نشانگر باشد. سالیان سال است که بحث برنامه ریزی‌های کلان، طرح‌های آمایش سرزمین و جنبه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است. وقت آن رسیده است که آمایش سرزمین در بحث ورزش قهرمانی و قهرمان پروری در رشته‌های مختلف ورزشی نیز به صورت دانشگاهی و علمی انجام پذیرد تا برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در ورزشقهرمانی نیست رنگ تخصصی به خود گیرد.

 خراسان شمالی به لحاظ داشتن استعداد در رشته‌های ورزشی گوناگون همانند یک معدن کشف نشده می‌باشد. اگر ورزش‌ها را به لحاظ اهمیت آن در دنیا به صورت المپیکی و پارالمپیک تقسیم کنیم استان ما در ورزش‌های انفرادی توان بالقوه بسیاری دارد در ورزش‌های گروهی همانند فوتبال و والیبال نیز می‌توان با برنامه ریزی و سرمایه گذاری دارای رتبه‌های مناسبی گردید در رشته‌های انفرادی مانند دوومیدانی، شنا، کشتی، جودو نیز همانگونه که اشاره گردید می‌توان با استفاده از استعدادهای خاص و ویژه قومیت‌های گوناگون استان به پیشرفت‌های فوق العاده دست یافت به ویژه در بحث ورزش بومی و محلی می‌توان در افزایش سلامت و نشاط اجتماعی جامعه بهره مند شد.

همچنین در بعد قهرمانی در بازه کوتاه مدت و بلند مدت می‌توان با توجه به پتانسیل موجود در رشته‌هایی همانند کشتی چوخه تکواندو، کاراته، بوکس، سنگنوردی، دو و میدانی تیراندازی فوتبال، والیبال، کوهنوردی سرمایه گذاری نمود و در آینده‌ای نزدیک ورزشکاران استان را به عضویت تیم‌های ملی در رقابت‌های معتبر بین المللی درآورد و با پشتیبانی و حمایت از ورزشکاران نخبه به مدال آوری آنها در رقابت‌ها دل بست لذا این مهم را به صورت ویژه و تخصصی در استان می‌توان مورد پیگیری قرار داد تا از خیل عظیم استعدادهای ورزشی استان در آینده بهره مند شد

با توجه به عقب ماندگی استان در اکثر فاکتورهای پیشرفت در کشور از سایر استان‌ها باید از مدیریت هوشمند استفاده نمود و باید از فرصت‌ها به گونه‌ای مجاهدانه بهره برد.

 خوشبختانه در حال حاضر استان از وجود استانداری فی الواقع هوشیار و باتجربه و کلان نگر در بحث ورزش برخوردار می‌باشد لذا با همراهی مسئولین ورزشی که خود از جنس ورزش بوده و به صورت دقیق از دارایی‌ها و کمبودهای استان در حوزه ورزش مطلع می‌باشند می‌توان از فرصت سفرهای استانی مسئولان ارشد کشور بالاخص ریاست محترم جمهور در راستای تحقق آرمان‌های ورزشی در استان استفاده بهینه نمود.

 

یوسف ولیزاده

کارشناس و تحلیلگر حوزه ورزشی

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه