ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

نرخ سود تسهیلات برای سرمایه گذاری در استان نصف شد

اترک: معاون سیاسی استاندار گفت: نرخ سود تسهیلات برای سرمایه گذاری در این استان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش اترک، ولی‌الله حیاتی اظهار کرد: باتوجه به اینکه خراسان شمالی در شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور عضو شد، همین امر سبب شده تا نرخ سود تسهیلات برای سرمایه گذاری ۵۰ درصد کاهش یابد.

وی افزود: یکی از پیگیری‌های استان در سفر ریاست جمهوری بهره‌مندی از ظرفیت بانک‌ها و ایجاد خط ویژه ارزی و ریالی برای خراسان شمالی است که این دو موجب ایجاد فرصت ویژه‌ای برای حضور سرمایه‌گذاران در استان خواهد بود.

 

+ضعف خراسان شمالی در زیرساخت‌ها توسعه

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در حوزه زیرساخت‌های توسعه از جمله راه‌ها، حمل‌ونقل ریلی، ابنیه و … به‌شدت ضعیف است، گفت: تمرکز هزینه کرد اعتبارات دولتی در دور دوم سفر هیات دولت مربوط به حوزه‌های فوق بوده و با برگزاری جلسات متعدد پیش‌نویس خوبی برای مصوبات سفر تهیه شده است.

وی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور و هیات دولت به استان اظهار کرد: حیاتی بابیان اینکه در این سفر از دو منبع اعتبارات دولتی و بخش خصوصی تزریق اعتبار خواهیم داشت، اضافه کرد: بخش دولتی متوجه ایجاد زیرساخت‌ها است و بخش خصوصی بهره‌مندی از ظرفیت‌های تجاری کشوری برای توسعه استان به‌ویژه در دو بخش کشاورزی و گردشگری به عنوان پیشران‌های توسعه خواهد بود.

 

+رونمایی از سند توسعه متوازن هشت گام استان

ولی‌الله حیاتی گفت: پیگیری طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری، رونمایی از سند توسعه متوازن هشت گام استان و ایجاد بازارچه مرزی از پیشنهادات استان در این سفر خواهد بود.

وی اظهار کرد: ۶ تیم ویژه برای پیگیری مصوبات سفر در حوزه‌های اقتصادی، پروژه‌های زیرساختی و شهرداری‌ها، امورات بانک‌ها، اعتبارات دولتی، حوزه مرزی، تأمینی، قضایی و انتظامی ایجاد شده و تمام عزم استان این است که هیچ دستگاه اجرایی بدون مصوبه در این سفر نباشد.

حیاتی افزود: یکی دیگر از تأکیدات استاندار خراسان شمالی در دور دوم سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت به استان تهیه برش شهرستانی برای مصوبات است و در این راستا فرمانداران مکلف به اخذ مصوبه هیات دولت در حوزه اقتصادی و اشتغال‌زایی شده‌اند.

 

+تزریق 150 درصدی اعتبارات کاروان تدبیر و امید به استان

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی با اشاره به مصوبات دور اول سفر کاروان تدبیر و امید به استان در سال ۹۴ گفت: در این سفر ۲۶ پروژه با ۶۲۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که تا کنون شاهد تزریق ۱۵۰ درصدی این اعتبارات یعنی ۹۷۸ میلیارد تومان بوده‌ایم.

وی اظهار کرد: از این مصوبات ۱۳ مصوبه پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی، ۹ مصوبه با پیشرفت فیزیکی ۷۰ تا ۹۰ درصدی، سه مصوبه با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۶۰ درصدی و یک مصوبه با پیشرفت فیزیکی زیر ۲۰ درصد است.

حیاتی مطرح کرد: این سفر همچنین شامل هفت وعده است که پنج وعده کاملاً تحقق یافته، یک وعده در حال اجراست و وعده توسعه پتروشیمی بجنورد به دلیل مشکلات فنی، اعتباری و زیرساختی تحقق نیافته است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه