ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

یک مسئول در بهزیستی استان:

مردم با کودکان کار با احترام برخورد کنند

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: باید با کودکان کار مانند یک فروشنده واقعی و با احترام برخورد کرد و نیازی نیست که مردم در برخورد با این کودکان از وضعیت زندگی آنان مطلع شوند.

به گزارش اترک، علی اکبرصحرانورد با اشاره به اینکه کودکان کار کودکانی هستند که به علت مشکلات اجتماعی مختلف در خیابان حضور دارند، اظهار کرد: در حال حاضر در کنار کارهایی که از طرف بهزیستی انجام می‌شود می‌توان از مردم انتظار داشته باشیم که کاری نکنند تا این آسیب عمیق‌تر شود و برخورد نامناسبی با این کودکان کار داشته باشند.

وی بابیان اینکه برخورد نامناسب مردم با کودکان کار موجب می‌شود تا صدمات روانی را به همراه داشته باشد، افزود: کودک کار متکدی نیست که بخواهیم برای بهتر شدن وضعیت به آنان پول بیشتری دهیم چون این موضوع کمکی به حال این کودکان نمی‌کند.

صحرانورد با اشاره به اینکه کودکان کار مجرم نیستند، تصریح کرد: به‌غیراز برخی موارد که به علت شرایط خانوادگی مرتکب جرم می‌شوند، بقیه کودکان کار مجرم نیستند و نباید جامعه از نگاه یک مجرم به آنان نگاه کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر قصد خرید از کودکان کار را ندارید ترحم، توهین و اذیت نکنید و اگر قصد کمک نیز وجود دارد بهتر است که غیر نقدی باشد و این کودکان بتوانند از این کمک‌ها به خوبی استفاده کنند.

صحرانورد با تأکید براینکه کمک‌ها اگر از طریق مؤسسات مربوطه و نهادهای مرتبط با این حوزه انجام شود بهتر است، اظهار کرد: کمک از طریق نهادهای مربوطه موجب می‌شود تا عزت نفس این کودکان حفظ شود و آسیب‌های روانی این کودکان را تهدید نکند.

معاون اجتماعی اداره بهزیستی خراسان شمالی یادآور شد: اگر افراد با کودکانی که بی سرپرست هستند و یا مورد خشونت و سوء استفاده جنسی قرارگرفته‌اند، مواجه شدند حتماً با شماره‌های پلیس 110 و 123 تماس بگیرند.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه