ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

فشارخون 189 هزار نفر از جمعیت استان اندازه گیری شد

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تاکنون فشارخون ۱۸۹ هزار و ۶۰۰ نفر از جمعیت هدف ساکن استان در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون، اندازه گیری شده است.

به گزارش اترک، دکتر افشین دلشاد بدون اشاره به نتایج به دست آمده از این اندازه گیری اظهار داشت: از این تعداد ۸۰ درصد در پایگاه‌های سلامت، مراکز و خانه‌های بهداشت و ۴/۱۹ درصد در ایستگاه‌های موقت استان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون ۵۲ درصد از افراد بالای ۳۰ سال در خراسان شمالی غربالگری شده اندکه هدف تعیین شده با این عدد محقق شد.

دلشاد تصریح کرد: تا مدت زمان پایان طرح یعنی پانزدهم تیرماه تلاش بر غربالگری و سنجش فشارخون تعداد بیشتری از افراد جامعه هدف است.

وی با اشاره به اینکه ۴۵ درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال در بجنورد غربالگری شده‌اند، یادآور شد: این رقم در شیروان ۴۹ درصد، مانه و سملقان ۶۸ درصد و جاجرم ۶۲ درصد به ثبت رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: در فاروج ۷۱ درصد، گرمه ۷۰ درصد و در راز و جرگلان ۸/۷۳ جمعیت بالای ۳۰ سال در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون شرکت کرده‌اند.

دلشاد افزود: در این طرح ملی با شناسایی و ثبت افراد مبتلا به فشارخون بالا، آموزش‌های لازم در مورد نحوه کنترل فشار آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد در جامعه از فشارخون خود اطلاع ندارند، گفت: با رعایت رژیم غذایی مناسب، پرهیز از استفاده نمک و شیوه‌های صحیح زندگی می‌توان خطرات ابتلا به فشارخون بالا را به حداقل رساند.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه