ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

ساماندهی پل‌های هوایی اعتبار ندارد؛ اعتبارات التماسی برای ایجاد سازه‌های اساسی

دو هفته پیش اتفاقی ناخوشایند، عواطف و افکارعمومی را به ویژه در خراسان شمالی، متأثر و جریحه دار کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان شمالی، دختر جوانی که گفته می‌شد 20 تا 25 سال سن دارد، حوالی ساعت 22 سه شنبه شب، 28 خردادماه در حال عبور از پل هوایی میدان آزادگان بجنورد سقوط کرد. فارغ از اینکه علت اصلی این رخداد ناگوار چه بود و ریشه‌های آن کدام است، بی توجهی متولیان امور شهری به ساماندهی پل‌های هوایی، در خور بررسی است.

به طور کلی، این پل‌ها برای رفع خطر مرگ عابران و گذر ایمن آنها در بلوارها و آزادراه‌ها ساخته می‌شود و اینکه در هیچ یک از پنج شش پل هوایی مرکز استان، بدیهی‌ترین امکانات همچون برقی شدن پله‌ها (برای تردد آرام و بدون خستگی) و تأمین نور کافی (برای رفع خطراتی همچون سرقت، پیشگیری از زورگیری، استقرار متکدیان و به طور کلی آسیب‌های اجتماعی) نادیده گرفته شده، جای تعجب دارد.

افزایش شمار پل‌های هوایی برای رفاه حال شهروندان در یک مرکز استان، ایجاد جذابیت‌های محیطی در فضای داخلی این پل‌ها و استفاده نمایشگاهی و دیگر درآمدزایی‌ها از این پل‌ها، از دیگر مواد مهم خواهد بود.

به طور قطع، فرهنگ سازی هزینه می‌خواهد و اعتبارات قطره چکانی، جوابگوی نیازهای حیاتی شهری نیست. تحقق این امور، نیازمند تأمین فوری اعتبار است حتی اگر لازم باشد دست به سوی وزارت کشور دراز کنیم.

مردم خراسان شمالی فراموش نکرده‌اند که شهردار بجنورد، پارسال در برنامه زنده تلویزیونی رصد شبکه اترک هم گفت که برای خرید نردبان آتش نشانی به منظور اطفای حریق در ساختمان‌های بلند، چاره‌ای جز کمک گرفتن از وزارت کشور نداریم.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه