ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

تولید 130 هزار تن علوفه در مراتع خراسان شمالی

اترک: مدیر امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از تولید ۱۳۰ هزار تن علوفه قابل چرای دام طی سال جاری خبر داد.

به گزارش اترک، اسدی گفت: میزان تولید کلی علوفه در مراتع استان ۲۴۰ هزار تن طی سال جاری بوده که مقدار قابل چرای دام ۱۲۰ هزار تن است.

وی افزود: رقم مذکور میزان علوفه تولید شده در مراتع استان بوده این حالی است که مقداری از علوفه نیز در بخش‌های جنگلی و بیابانی استان نیز تولید می‌شود.

اسدی اظهار کرد: میزان تولید علوفه طبق میانگین بلند مدت ۳۰ ساله و در شرایط نرمال که به مصرف دام می‌رسد ۱۲۰ هزار تن است که در سال جاری به دلیل وقوع بارندگی‌ها مطلوب این میزان افزایش یافت.

وی در ادامه یکی از مهم‌ترین مشکلات مراتع این استان را چرای دام غیر مجاز دانست و گفت: تعداد دام‌های غیرمجازی که از مراتع استان استفاده می‌کنند دو برابر ظرفیت مراتع است.

گفتنی است بیش از دو میلیون رأس دام سبک در این استان پرورش می‌یابد که حجم زیادی از این میزان از ظرفیت مراتع برای چرا استفاده می‌کنند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه