ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

با تصویب لایحه حمایت از محیط بانان:

حافظان محیط زیست در پناه قانون قرار گرفتند

اترک/ وحدانی: پس از سال‌ها تلاش بالاخره لایحه حمایت از محیط بانان و جنگل بانان برای دومین بار وارد صحن مجلس شد و نمایندگان با اکثریت قاطع و بالای 90 درصد به مفاد این لایحه رأی داده و در تاریخ سوم تیرماه امسال به تصویب رسید.

به گزارش اترک، دغدغه مندان محیط زیست به خوبی می‌دانند که خلاء های قانونی در حمایت از محیط بانان و جنگل بانان چه مشکلاتی برای محیط زیست و مأموران خستگی‌ناپذیر آن ایجاد کرده بود و حال که پس از سال‌ها برای دومین بار لایحه حمایت از محیط بانان و جنگل بانان وارد صحن مجلس شد و نمایندگان با اکثریت قاطع و بالای ۹۰ درصد به مفاد این لایحه رأی دادند و در نتیجه در تاریخ سوم تیرماه امسال به تصویب رسید و با تصویب آن، محیط بانان در پناه قانون قرار گرفتند.

محیط بانی و جنگل بانی کشورمان با حوادث تلخی مواجه بوده و نشان از این دارد که نیروی انسانی برای حفاظت از منابع طبیعی هزینه‌های سنگینی را متحمل شده است و به گفته رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تاکنون بیش از 100 محیط بان و جنگل بان در جهت حفظ و حراست از محیط زیست کشور جان خود را از دست داده و به شهادت رسیده‌اند، همچنین بیش از 10 ها نفر نیز در درگیری با متخلفان شکار و صید، مجروح و به درجه جانبازی نائل شده‌اند.

این مصوبه مجلس برای حمایت از محیط بانان و جنگل بانان گام عملی برای حمایت از آنان در مقابل حوادث است و از این طریق بسیاری از مشکلات و موانع آنان رفع می‌شود.

 

+ احیای روحیه محیط بانان با تصویب لایحه حمایتی

مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی در گفت‌وگو با ما گفت: محیط بانان و جنگل بانان سال‌ها با مشکلات و موانعی مواجه بوده و نیازمند حمایت معیشتی و قانونی بودند که با تصویب لایحه حمایت از محیط بانان و جنگل بانان در سوم تیرماه امسال این مشکلات رفع خواهد شد.

سیدعلی اصغر مطهری اظهار کرد: متأسفانه خلاء های قانونی در حمایت از محیط بانان، خود و خانواده‌هایشان را دچار مشکل کرده بود و گاها محیط بانان به دلیل برخورد با شکارچیان زندانی و به حبس محکوم می‌شدند که این امر موجب دلسردی آنان از کار شده بود.

وی اضافه کرد: اما تصویب این لایحه و حمایت قانونی و قضایی از محیط بانان و جنگل بانان بارقه‌های امید را در دلشان ایجاد و روحیه آنان را احیا کرد تا با قوای بیشتری خدمت‌رسانی و از عرصه‌های طبیعی محافظت کنند.

مطهری تصریح کرد: ضعف قوانین و مقررات یکی از مشکلات اساسی حافظان طبیعی در کشور و استان ما بوده که با تصویب لایحه فوق‌الذکر، این مشکل نیز رفع می‌شود.

وی گفت: سطح درآمدی پایین نیز یکی دیگر از مشکلات مهم محیط بانان خراسان شمالی است که امیدواریم با این قانون، مشکلات معیشتی و درآمدی آنان نیز رفع شود.

 

+ کمبود محیط بان در خراسان شمالی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همچنین از کمبود محیط بان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر حدود 70 محیط بان در خراسان شمالی فعالیت دارند و با توجه به گستردگی عرصه‌های طبیعی استان این تعداد محیط بان پاسخگوی نیاز نیست.

مطهری افزود: از 301 ردیف پستی محیط زیست استان بیش از 80 درصد آن دارای تصدی است و بخش بیشتری از پست‌های بلاتصدی در حوزه محیط بانی است.

وی گفت: کمبود نیرو موجب تعطیلی شماری از پاسگاه‌های محیط بانی خراسان شمالی شده و نیروهای موجود در کمترین پاسگاه‌ها و با بیشترین فشار کاری مشغول خدمات‌رسانی و حفاظت از عرصه‌های طبیعی استان هستند.

 

+ شهادت 3 محیط بان در خراسان شمالی

مطهری افزود: تاکنون سه محیط بان در خراسان شمالی به درجه شهادت نائل آمدند، کار در طبیعت کار سختی است و همواره با مخاطراتی همراه بوده و هست.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه