ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

کمک حدود 3 میلیارد تومانی مردم استان به سیل زدگان

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت: مردم نیکوکار این استان بیش از دو میلیارد ۸۱۳ میلیون تومان برای کمک به سیل‌زدگان اهدا کردند.

به گزارش اترک، مجید الهی راد بابیان اینکه ۲۱۴ میلیون تومان از این کمک‌ها نقدی بوده است، افزود: کمک‌های غیر نقدی در قالب مواد غذایی، فرش، موکت، پتو، یخچال، اجاق‌گاز، تلویزیون، کفش و البسه و سایر لوازم ضروری اهداشده است.

وی با اشاره به وقوع سیل در روزهای ابتدایی سال دراستان و همچنین خسارت‌های جدید وارده شده از بارندگی اخیر گفت: بارندگی وسیل تقریباً بخش قابل‌توجهی از مناطق استان و تعدادی از شهرستان‌ها را تحت تأثیر قرار داده و به بیش از سه هزار و ۶۵۰ خانوار مددجوی کمیته امداد این استان آسیب رسانده است.

وی ادامه داد: ۱۸۰ خانوار شهری و سه هزار و ۴۷۰ خانوار روستایی در بارندگی امسال خسارت دیدند که بیشترین خسارات وارده مربوط به منازل راز و جرگلان، مانه و سملقان و گیفان بوده است.

الهی راد بابیان اینکه دو هزار و ۹۶۸ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد استان آسیب‌دیده‌اند، افزود: ۶۰ واحد شهری و ۹۸۶ واحد روستایی نیازمند احداث مسکن و همچنین ۲۰۵ واحد شهری و هزار و ۷۱۷ واحد روستایی نیز نیازمند تعمیرات هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از اعطای تسهیلات بلاعوض و قرض‌الحسنه برای بهسازی و بازسازی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده از سیل خبر داد و گفت: این نهاد با اعطای تسهیلات بلاعوض مددجویان سیل‌زدگان روستایی، ۱۰ میلیون تومان و برای مددجویان شهری ۱۵ میلیون تومان به آغاز عملیات اجرایی واحدهای مسکونی در اسرع وقت کمک می‌کند و البته تسهیلات بلاعوض این نهاد نیز منوط به دریافت تسهیلات و وام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی یادآور شد: کلنگ بازسازی و تعمیر این منازل با حضور قائم‌مقام و مدیرکل تأمین مسکن کمیته امداد کشور آغازشده و این منازل بین ۴۰ تا ۶۰ متر ساخته می‌شود.

الهی راد به سایر خدمات این نهاد به مناطق آسیب‌دیده از بارندگی اشاره کرد و گفت: تاکنون چهار میلیارد تومان برای خرید لوازم منزل مددجویان هزینه شده است و ۵۰۰ میلیون تومان کمک نقدی بلاعوض به خانوارهای سیل‌زده در استان پرداخت‌شده است.

وی افزود: همچنین برای کمک به این خانواده‌ها پنج میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به همه مددجویان آسیب‌دیده از سیل در حال پرداخت است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه