ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

ساماندهی 286 کودک بی سرپرست و بدسرپرست در بهزیستی استان

اترک/وحدانی: مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از پذیرش و ساماندهی 286 کودک بی سرپرست و بدسرپرست توسط بهزیستی استان طی سال گذشته خبر داد.

اسماعیل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار اترک، گفت: سال گذشته 286 کودک بی سرپرست و بدسرپرست در سه مرکز نگهداری کودکان خیابانی تحت عنوان مرکز آموزش و حمایتی کودک و خانواده پذیرش و ساماندهی شدند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش بهزیستی رفع خلاء های عاطفی این کودکان است تا به عنوان فردی موفق در جامعه حضور پیدا کنند، اظهار کرد: بسیاری از کودکانی که توسط بهزیستی نگهداری شدند، در حال حاضر موفق به حضور در دانشگاه‌ها شده و در امر ازدواج و مراحل زندگی موفقیت‌های خوبی را به دست آوردند.

قربانی کودکان را آسیب پذیرترین قشر جامعه عنوان کرد و افزود: کودکان از مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی و آینده سازان کشور به شمار می‌روند که باید هم در محیط خانواده به عنوان مهم‌ترین رکن و محور اصلی مسئله تربیت و هم در مدرسه و فضاهای آموزشی به نحو مطلوبی پرورش پیدا کنند.

وی در خصوص آسیب‌های اجتماعی نیز اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی یک واقعیت هستند که در تمام کشورهای جهان وجود دارد، در تمام طول تاریخ بشر وجود داشته و محدود به قشر و قوم خاص یا منطقه خاص نمی‌شود.

قربانی تأکید کرد: کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی نیازمند مشارکت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی است که خوشبختانه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در این زمینه با بهزیستی استان همراهی و مشارکت خوبی دارند.

 

*جمع آوری ۱۵ میلیارد تومان مشارکت خیرین در بهزیستی استان

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی همچنین گفت: سال گذشته خیرین ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در بهزیستی استان مشارکت داشتند.

قربانی افزود: با توجه به گستردگی فعالیت‌های بهزیستی و اینکه جامعه هدف مختلفی را تحت پوشش دارد خوشبختانه مردم و خیرین استان همواره با این نهاد حمایتی و تخصصی همراه بوده و مشارکت‌های خوبی داشته‌اند.

وی اظهار کرد: سال ۹۶ خیرین ۱۲ میلیارد تومان برای کمک به جامعه هدف بهزیستی مشارکت داشتند و سال گذشته این میزان به ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

قربانی تصریح کرد: در حال حاضر محدودیت منابع شامل تمام دستگاه‌های اجرایی می‌شود و بهزیستی استان نیز از این امر مستثنی نیست از این جهت مشارکت و کمک خیرین در انجام فعالیت‌های بیشتر و بهبود خدمات رسانی به مددجویان تأثیر به سزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از خیرین قصد ساخت مرکز نگه داری از کودکان بی سرپرست در استان را دارد، گفت: طی جلسه‌ای استاندار خراسان شمالی، اداره کل راه و شهرسازی را موظف کرد تا زمینی در اختیار بهزیستی قرار دهد و این خیر نسبت به ساخت مرکز اقدام کند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه