ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

آغاز پویش بسیج ملی کنترل فشارخون در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ازآغازپویش بسیج ملی کنترل فشارخون در استان خبر داد

به گزارش اترک، دکتر علی حق بین در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اینکه بسیج ملی کنترل فشارخون در دو مرحله اطلاع رسانی و غربالگری اجرا می‌شود، گفت: این طرح از 27 اردیبهشت ماه جاری آغاز و تا 15 خرداد ماه جاری ادامه دارد.

وی اظهار کرد: این پویش در دومرحله آموزش و اطلاع رسانی از بیست و هشتم اردیبهشت ماه تا پایان برنامه و مرحله غربالگری از تاریخ هفدهم خرداد ماه تا پانزدهم تیرماه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این پویش؛ انقلاب بزرگی در سیستم سلامت است و با شناسایی بیماران، از ابتلا به بسیاری بیماری‌های غیرواگیر و عوارض جبران ناپذیر آن پیشگیری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی ادامه داد: 374 خانه بهداشت و 82 مرکز بهداشتی درمانی و نیز بیش از 35 پایگاه موقت در سطح استان، تمامی بیمارستان‌ها و کلینیک‌های دولتی، خصوصی و خیریه استان آماده اجرای طرح ملی بسیج فشارخون هستند.

وی افزود: ارگان‌های مرتبط دیگر ازجمله هلال احمر، بسیج جامعه پزشکی، سپاه و غیره در اجرای این طرح دانشگاه علوم پزشکی استان را یاری می‌رسانند.

دکتر حق بین اجرای پویش بسیج ملی فشارخون را طرح پیشنهادی وزیر بهداشت عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح بسیاری از افراد مبتلا که از فشارخون بالای خود بی‌خبرند شناسایی و بیماری‌شان کنترل می‌شود.

وی با اشاره به جمعیت 350 هزارنفری افراد بالای 30 سال تحت پوشش این دانشگاه یادآور شد: 30 درصد از این جمعیت دارای بیماری فشارخون هستند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود در این پویش، 70 درصد این جمعیت اطلاعات لازم در خصوص بیماری فشارخون و راه‌های پیشگیری از آن را کسب کنند و همچنین نیمی از جمعیت 350 هزارنفری غربالگری شوند.

دکتر حق‌بین خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی‌ها 30 درصد افراد غربال شده یعنی حدود 52 هزار نفر در استان مبتلا به پرفشاری خون خواهند بود که شناسایی خواهند شد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه