ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

نماینده دادستان:

مدیران خائن بانک سرمایه بدون اخذ وثیقه، تسهیلات پرداخت می‌کردند

نماینده دادستان در دادگاه رسیدگی به پرونده 31 متهم بانک سرمایه، گفت: مدیران خائن و فاسد بانک سرمایه بیشترین میزان تسهیلات را بدون کوچکترین اخذ وثیقه به برخی مشتریان پرداخت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، رسول امیر قهرمانی روز سه شنبه در دادگاه رسیدگی به پرونده 31 متهم بانک سرمایه اظهار کرد: آقای سیدمحمدهادی رضوی متهم ردیف اول این پرونده از طریق شرکت آینده سازان 60 میلیارد تومان، شایگان نوین 20 میلیارد تومان و ره جویان نوین، مبلغ 27 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده است.

وی افزود: بانک سرمایه اولین بانک خصوصی کشور است که با بیشترین سرمایه در سال 84 با مجوز بانک مرکزی شروع به فعالیت کرد و صندوق ذخیره فرهنگیان با 47 درصد و گروه ریخته گران با 38 درصد بیشترین میزان سهام بانک سرمایه را داشته‌اند.

امیرقهرمانی ضمن معرفی متهم ردیف اول درباره اتهامات این فرد گفت: سید محمد هادی رضوی فرزند سید سعید متولد سال 63 ساکن تهران، متأهل، دارای یک فرزند و فاقد سابقه کیفری است.

نماینده دادستان ادامه داد: رضوی به مشارکت با مدیران وقت بانک سرمایه برای اخلال در نظام اقتصادی و پولی از طریق غیرقانونی به میزان 107 میلیارد و 500 میلیون تومان متهم است. البته اتهامات دیگر وی در دادگاه صالح رسیدگی خواهد شد.

امیر قهرمانی افزود: رضوی اقدام به خرید چندین ملک ازجمله ملک صبا در خیابان اندرزگو به مبلغ 19 میلیارد تومان کرده و با گران نمایی اقدام به فروش این ملک به بانک سرمایه به مبلغ 125 میلیارد تومان کرده است.

نماینده دادستان گفت: چند کارشناس فاقد صلاحیت جغرافیایی کارشناسی در حوزه تهران، اقدام به تبانی و کارشناسی ملک یاد شده به مبلغ چهار برابر قیمت کردند و این ملک و چهار برابر ارزش واقعی آن به جای تسهیلات به بانک سرمایه فروخته شد.

قهرمانی خاطرنشان کرد: پنج میلیارد باقی‌مانده نیز طی چند فقره چک به‌عنوان طلب رضوی و به جای بدهی وی به شهرداری پرداخت شد و رضوی به ازای این خوش‌خدمتی پارسائیان و گروه کارشناسی سه نفره مبلغ 300 میلیون تومان به آن‌ها پرداخت کرد.

نماینده دادستان تهران گفت: رضوی از طریق پرداخت رشوه به مدیران بانک سرمایه مبالغ کلانی را اخذ کرده که این مبالغ باید در راستای رونق تولید قرار می‌گرفت ولی او از سال 91 تا 94 با دریافت این تسهیلات، مبالغ دریافتی را صرف خرید املاک مرغوب و خودروهای گران‌قیمت کرده است.

+ استنادات قانونی دادستان

نماینده دادستان تهران با استناد به مواد 1 و 2 قانون مجازات اخلالگران، مواد 2 و 9 قانون مبارزه با پولشویی، ماده 2 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس مصوب سال 67، برخی مواد قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1375 و استجازه رئیس قوه قضاییه در 27 مرداد 97 انتساب اتهامات وارده را به متهمان محرز دانست و از دادگاه خواستار تعیین مجازات قانونی شد.

امیرقهرمانی گفت: اتهامات رضوی در بانک‌های مسکن، اقتصاد نوین و صادرات در دادسرای جرائم پولی بانکی در دست رسیدگی است.

+ متهم ردیف دوم 2 میلیارد تومان رشوه گرفته

نماینده دادستان درباره متهم ردیف دوم گفت: احسان دلاویز متولد سال 69 فرزند حبیب‌الله متأهل دارای یک فرزند اهل گچساران ساکن تهران شغل آزاد که به معاونت در اختلال در نظام اقتصادی از طرق غیرقانونی به میزان 107 میلیارد و 500 میلیون تومان و معاونت در خیانت‌درامانت و دریافت رشوه به میزان 2 میلیارد تومان متهم است.

وی اظهار کرد: متهمان بدون رعایت آیین نامه‌های مربوط به اخذ تسهیلات، ضوابط سیاسی بانک مرکزی و اعتبارسنجی را رعایت نکرده و همچنین برخی فاکتورهای ارائه شده توسط شرکت‌ها موهوم بوده است.

قهرمانی افزود: موضوع قرارداد برای دریافت تسهیلات در قالب مشارکت مدنی و برای خرید دوربین‌های مداربسته بوده و بر اساس گزارش‌ها و اقرارهای متهم این مبالغ برای خرید املاک خودرو، اقلام لوکس و حتی خرید ارز صرف شده است.

وی ادامه داد: با توجه به کلان بودن وجوه دریافتی از سوی رضوی اتهام وی دایر بر مشارکت محرز است. چون در شرایطی که کشور با مشکلات تحریم روبه‌رو بوده و شاهد تعطیلی کارخانه‌ها و محدودیت منابع هستیم برخی افراد سودجو با پرداخت حق حساب به مدیران بانک، این مبالغ کلان را از بانک به یغما برده‌اند.

وی درباره متهم ردیف دوم نیز گفت: دلاویز از دوستان مشترک رضوی و محمد امامی بوده که در هیئت مدیره بانک سرمایه نفوذ داشته و رضوی برای افزایش اعتباری در بانک سرمایه 2 میلیارد تومان به دلاویز داده که پس از پرداخت این پول، امکان دریافت تسهیلات از سوی دلاویز میسر شده است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه