ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

مردم خراسان شمالی نان خورتر هستند

اترک: معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان شمالی گفت: مردم خراسان شمالی نسبت به مردم سایر استان‌ها بیشتر نان مصرف می‌کنند و به اصطلاح نان خورتر هستند.

به گزارش اترک، علی تمدنی ثانی اظهار کرد: میزان مصرف آرد توسط مردم خراسان شمالی بیش از میانگین کشوری است و الگوی مصرف یکی از علل تأثیر گذار بر این امر است.

وی افزود: مردم خراسان شمالی نسبت به مردم سایر استان‌ها بیشتر نان مصرف می‌کنند و به اصطلاح نان خور تر هستند.

تمدنی ثانی گفت: تمایل مردم به مصرف نان در سایر استان بیشتر به نان‌های برشته است این درحالیست که مردم خراسان شمالی تمایل دارند تا نان‌های ضخیم و ملایم مصرف کنند و همین امر سبب شده تا نان‌های بربری پخته شده در این استان از حجم زیادی برخوردار باشد.

به گفته وی وزن چانه خمیر در این استان سنگین‌تر گرفته می‌شود تا نان ضخیم و ملایم‌تر پخته شود.

تمدنی ثانی اظهار کرد: بالا بودن دور ریز نان از دیگر عوامل تأثیر گذار بر این امر نیز محسوب می‌شود.

وی گفت: از سوی دیگر از آنجایی که خراسان شمالی در مسیر حرم مطهر امام رضا (ع) قرار دارد و سالانه تعداد زیادی مسافر از این استان عبور می‌کند این امر نیز بر افزایش مصرف نان در این استان اثر گذار بوده است.

 

*کمبود کارگر حرفه‌ای در نانوایی‌ها

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان اظهار کرد: معمولاً کارگرهای حرفه‌ای در نانوایی‌ها از خراسان شمالی به سایر استان‌ها مهاجرت می‌کنند و عاملی برای مواجه شدن با کمبود کارگر حرفه‌ای در این صنف شده است.

وی علت اصلی این امر را پایین بودن دست مزدهای کارگری در نانوایی‌ها اعلام کرد.

تمدنی ثانی افزود: از سوی دیگر کارگران حرفه‌ای نانوایی ها نیز که از خارج استان به خراسان شمالی می‌آیند، مبالغ زیادی را مطالبه می‌کنند و این امر نیز بر روی کمبود کارگر حرفه‌ای در نانوایی‌های استان تاثیرگذار است.

 

وی با اشاره به اینکه همه ساله دوره‌های آموزشی لازم برای ارتقاء کار اصناف برای اعضای آن‌ها برگزار می‌شود، گفت: حضور کارگران آموزش دیده و حرفه‌ای در نانوایی‌های استان موجب پخت و عرضه نان با کیفیت بالا می‌شود.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه