ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

مدیرکل ارشاد:

مشکلات اعتباری جشنواره تئاتر رضوی را از خراسان شمالی گرفت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به دلایل عدم برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر رضوی در خراسان شمالی گفت: مشکلات اعتباری، جشنواره تئاتر رضوی را از خراسان شمالی گرفت.

به گزارش اترک؛ حسین فرخنده اظهار داشت: بحث‌های اعتباری و مالی یکی از مهم‌ترین مسائل اجرای این جشنواره است و علاوه براین، سیاست و اراده دبیرخانه این جشنواره تغییر موضوعات استان‌ها بود.

وی با بیان اینکه با توجه به فراز و نشیب‌های اراده‌های دبیرخانه این جشنواره، امکان برگشت میزبانی برای خراسان شمالی در سال های آتی وجود دارد، افزود: امسال میزبانی دو جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر و جشنواره آیات به عهده این استان است.

 

+ برگزاری 11 جشنواره فرهنگی و هنری در استان

فرخنده از برگزاری یازده جشنواره فرهنگی و هنری به منظور شناسایی هنرمندان در خراسان شمالی طی سال جاری خبر داد و گفت: این جشنواره‌ها شامل شعر، هنرهای تجسمی، نمایش، فیلم، عکس و موسیقی بوده که به منظور معرفی استعدادهای هنری استان به کشور در سطوح شهرستانی برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین در راستای حمایت همه جانبه از هنرمندان و مؤسسات خصوصی استان، تمام اجراهای موسیقی نظیر کنسرت در سال جاری به مؤسسات فعال واگذار می‌شود.

 

+ افزایش سرانه فضای کتابخانه‌ای خراسان شمالی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌شمالی با اشاره به افزایش سرانه فضای کتابخانه‌ای در استان، گفت: سال گذشته با تحویل هشت کتابخانه به نهاد کتابخانه‌های عمومی با افزایش چشمگیر سرانه فضای کتابخانه‌ای روبرو شدیم.

وی اضافه کرد: در این بین پانزدهمین کتابخانه روستایی استان در روستای گریوان به زودی به نهاد کتابخانه‌های عمومی تحویل می‌شود.

 

+ ارسال 142 اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم روستا و عشایر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، از وصول ۱۴۲ اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر خبر داد و گفت: این آثار محصول تلاش 89 هنرمند سراسر کشور است و هنرمندان علاقه مند به شرکت در این جشنواره تا پایان ماه مبارک رمضان مهلت ارسال آثار دارند.

وی افزود: علاقه مندان جهت شرکت در این جشنواره بایستی به آدرس اینترنتی www.dkm.ir مراجعه و ثبت نام کرده و پس از آن اثر خود را همراه با فرم ثبت نام به آدرس دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

فرخنده، تعیین نقش روستاییان و عشایر در ترویج ارزش‌های اسلامی و ایرانی و اخلاقی، معرفی ظرفیت‌های روستا در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی، نقش و جایگاه روستائیان و عشایر در تولید سرانه کشور، تبیین نقش اقتصاد مقاومتی در توسعه پایدار مناطق روستایی و عشایری کشور و نیز معرفی، بازشناسی، ارزیابی و بازآفرینی مواریث فرهنگی روستاییان و عشایر کشور، توجه به زیبایی‌ها و سختی‌های توأمان زندگی روستاییان و عشایر و تلاش برای گسترش و جذب مخاطبان فیلم کوتاه در سراسر کشور را اهم اهداف برگزاری این جشنواره نام برد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه