ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

خوش خبری برای کشاورزان استان؛

قیمت خرید تضمینی گندم 30 درصد افزایش یافت

اترک/محمدی: مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان خراسان شمالی از رشد 30 درصدی خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال قبل در استان خبر داد.

به گزارش اترک، فریدونی در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته گندم با قیمت 1300 تومان از کشاورزان خریداری شد که این رقم در سال جاری به 1700 هزار تومان افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود در سال جاری حدود 170 هزار تن حداقل خرید گندم ما از کشاورزان استان باشد که امیدواریم با توجه به پراکنش بارندگی‌ها این میزان افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته خرید تضمینی گندم در کشور و این استان با استفاده از سیستم‌های آنلاین انجام می‌شد، خاطر نشان کرد: امسال نیز برای خرید گندم و کلزا کشاورزان می‌بایست در سامانه پهنه بندی کشاورزی نسبت به ثبت مشخصات هویتی، سطح زیر کشت ومحصول خود اقدام کنند.

فریدونی افزود: در سال جاری برای تمامی مراکز خرید بلند مدت اعم از سیلوها و کارخانجات کرایه حمل بار تشویقی محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: کشاورزان محصول گندم را با رطوبت برداشت نکنند و اجازه دهند تا محصول خوب برسد تا میزان افت آن تا اندازه امکان کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری، قیمت مناسبی است، افزود: کشاورزان اجازه ورود دلالان را به عرصه ندهند البته اقبال کشاورزان استان برای تحویل گندم به مراکز خرید تضمینی در سال‌های گذشته بالا بوده است.

 وی در ادامه به خرید دانه‌های روغنی کلزا در استان اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری حدود 5 هزار تن دانه روغنی کلزا در استان از کشاورزان با قیمت 34 هزار و 398 ریال با ناخالصی 2 درصد و رطوبت 10 درصد خریداری شود.

وی تصریح کرد: قیمت خرید کلزا در سال جاری حدود 20 درصد افزایش یافته و حداکثر رطوبت مورد قبول برای خرید کلزا 20 درصد و حداقل ناخالصی 7 درصد است.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی در ادامه افزود: از ابتدای سال جاری 1630 تن سهمیه شکر با قیمت 3 هزار و 430 تومان برای مصارف خانگی و صنف و 325 تن برنج هندی توسط تنظیم بازار ابلاغ شد که در سطح فروشگاه‌های تعیین شده توزیع گردید.

فریدونی یادآورشد: همچنین سهمیه روغن نیز دراستان حال توزیع است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه