ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

آتش سوزی های تابستانی بعد از بارندگی‌های بهاری

اترک: مسئول اداره منابع طبیعی شهرستان رازوجرگلان با اشاره به افزایش صد درصدی پوشش گیاهی بر اثر بارش‌های بهاری امسال نسبت به وقوع آتش سوزی های احتمالی در تابستان هشدار داد.

به گزارش اترک، الیاس یزدانی گفت: پوشش گیاهی تا ۹۰ درصد از فرسایش خاک و بارندگی‌های سیل آسا جلوگیری می‌کند اما عمر برخی گیاهان بسیار کم است و بعد خوشه دهی خشک می‌شود که زنگ خطر را ایجاد می‌کند که با هر جرقه‌ای آتش سوزی رخ دهد.

وی افزود: جهت جلوگیری از این اتفاق نیازمند همکاری مردم و تدابیر سازمان حفاظت خاک و آبخیزداری و منابع طبیعی هستیم.

یزدانی اظهار کرد: آتش سوزی خطری هولناک‌تر از سیل می‌تواند باشد چراکه بزرگترین خطر منابع طبیعی کشور محسوب می‌شود که اغلب توسط گردشگران آماتور در دامان طبیعت رخ می‌دهد.

وی بر ضرورت فرهنگ سازی، آموزش و اطلاع رسانی در خصوص نحوه ورود به طبیعت و خروج از آن تأکید کرد و گفت: حتی یک بطری شکسته شیشه‌ای و یا یک بطری آب معدنی با چندین قطره آب موجود در آن می‌تواند نور خورشید را متمرکز و ایجاد آتش سوزی کند.

مسئول اداره منابع طبیعی شهرستان رازوجرگلان اظهار کرد: سال گذشته خشک سالی در این شهرستان حاکم بود و پوشش گیاهی این منطقه رشد آن چنانی نداشت و انتظار می‌رفت که گیاهان موجود نیز خشک شود اما به دلیل بارش خوب و مناسب امثال که تمام نقاط این شهرستان شاهد جاری شدن نهرها و روان آب‌ها و سیرآب شدن سفره‌های زیرزمینی هستیم و رشد گیاهان نیز پوشش صددرصدی دارد.

وی افزود: علاوه بر اینکه گیاهان چند ساله بار دهی خوبی دارند گیاهان یک ساله نیز رشد خوبی دارد و مردم در حال جمع آوری گیاهان دارویی و همچنین علوفه فصل زمستان دام‌های خود در مزارع و باغات هستند.

یزدانی با اشاره به این رازوجرگلان از مناطق غنی گیاهان دارویی است، گفت: گیاهان موجود در این منطقه شامل شیرین بیان، آویشن، کاکوتی، خارشتر، باریچه و ... است که علاوه بر ارزش علوفه‌ای ارزش درآمدی نیز برای اهالی دارد که لازم است به صورت اصولی برداشت شود تا همیشه این گیاهان باردهی داشته و مورد استفاده قرار بگیرد.

وی افزود: این شهرستان دارای ۱۸۰ هزار هکتار مرتع، ۶۷ هزار هکتار جنگل و دو منطقه قرق شده گونیگ و تازه قلعه هرکدام به مساحت ۵ هزار هکتار است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه