ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

برخورد با متجاوزان به معدن سرب اسفراین

اترک: فرماندار اسفراین گفت: با متجاوزان به ذخایر معدن سرب پیدا شده در منطقه آلابلاغ که اقدام به تخریب منابع طبیعی و محیط زیست منطقه کرده‌اند، برخورد خواهد شد.

به گزارش اترک، طاهر رستمی، در نشست شورای عشایر این شهرستان اظهار کرد: هجوم سودجویان برای برداشت از معدن سرب کشف شده در این منطقه، حرکت بدی را برای تخریب مراتع عشایر، منابع طبیعی و محیط زیست شکل داده است.

وی افزود: تاکنون این موضوع چندین بار در جلسات مختلف مطرح و پیگیری‌هایی برای جلوگیری از آن انجام شده و مقدار زیادی از ذخایر برداشتی توقیف و با متجاوزان برخورد شده است.

رستمی با اشاره به بازدید اعضای شورای تأمین و روسای ادارات مرتبط از این منطقه در هفته جاری، گفت: عزم جدی برای جلوگیری و پیشگیری از تخریب منابع طبیعی در این منطقه وجود دارد که در این خصوص نیازمند همراهی عشایر نیز هستیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن زمان کوچ عشایر گفت: قطعاً برای تأمین امنیت این منطقه و مسیر تردد عشایر تمهیدات لازم اندیشیده شده تا عشایر مشکلی در کوچ خود نداشته باشند.

فرماندار اسفراین با بیان اینکه پیگیر تعیین تکلیف این منطقه معدنی هستیم، گفت: تاکنون نیروی انتظامی برخوردهایی در این زمینه داشته ولی به علت حجم بالای حضور افراد سودجو در منطقه، این برخوردها چندان سودبخش نبوده است.

 

*روزانه 300 تا 400 نفر اقدام به برداشت سرب می‌کنند

رستمی با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارش‌ها روزانه 300 تا 400 نفر در این منطقه حضور می‌یابند، گفت: جلوگیری از ادامه این وضعیت، برنامه منسجمی نیاز دارد که در آینده نزدیک این اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: پیگیری‌هایی برای ثبت معدن سرب کشف شده در این شهرستان صورت گرفته که به دلیل واقع شدن در حوزه استحفاظی محیط زیست، فعلاً امکان ثبت آن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت وجود ندارد.

رستمی گفت: برای تعیین تکلیف این موضوع پیگیری لازم در سطح استان و ملی در حال انجام است که یا باید این معدن از منطقه حفاظت شده خارج شود و یا حفاظت از ذخایر آن با مشارکت منابع طبیعی، محیط زیست و صنعت و معدن صورت گیرد.

 

* اسفراین خردادماه میزبان همایش ملی عشایر

فرماندار اسفراین گفت: اولویت تخصیص اعتبارات شهرستان در سال جاری حوزه راه و آب شرب و دام عشایر خواهد بود.

رستمی از برگزاری همایش ملی عشایر در نیمه دوم خردادماه در این شهرستان خبر داد و گفت: این رویداد می‌تواند در معرفی این شهرستان و ظرفیت‌های عشایری آن مؤثر باشد.

وی افزود: فعال شدن بوم گردی عشایری می‌تواند به رونق گردشگری شهرستان و اقتصاد عشایر منطقه کمک کند.

فرماندار اسفراین خواستار تعیین تکلیف سایت اسکان عشایر این شهرستان شد و افزود: امور عشایر و دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید با تشکیل کارگروه در این خصوص اقدام کنند.

 

* خسارت 40 میلیارد ریالی سیل بهار به عشایر استان

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل امور عشایر خراسان شمالی نیز گفت: اسکان عشایر در سایت میاندشت گامی برای اجرای طرح تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز است.

رضا روشن ضمیر افزود: با اجرای این طرح، میزان تولید گوشت قرمز در استان افزایش می‌یابد و قیمت نهایی محصول تولیدی برای مصرف کننده نیز ارزان‌تر خواهد شد.

وی خسارت وارد شده ناشی از سیل اخیر به عشایر استان را حدود 40 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: عمده خسارت‌ها در حوزه ابنیه و راه‌های عشایری است که نیاز است با توجه به نزدیکی کوچ بهاره، نسبت به تیغ زنی مسیرهای تردد آنان اقدام شود.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه