ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

اجرای طرح توان افزایی جوامع روستایی استان به زودی

اترک: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی از اجرای طرح توان افزایی جوامع روستایی به زودی در تمامی روستاهای استان خبر داد.

به گزارش اترک، رضا رجب زاده گفت: ایجاد و احیای صندوق‌های خرد روستایی توسط بنیاد مستضعفان کشور به طور متمرکز در روستاهای شهرستان مانه و سملقان در حال اجراست و با توجه به جمعیت ۴۵ درصدی روستاییان در استان تاکید استاندار بر اجرای این طرح در سطح استان است.

وی با اشاره به سه روستای محروم ملاحسن، قلعه خان و کشانک شهرستان مانه و سملقان، اظهار کرد: تاکید استاندار برای ایجاد و توسعه اشتغال پایدار روستایی بهره مندی از ظرفیت دانشگاهی استان است.

رجب زاده افزود: بر این اساس با هدف ایجاد تعامل جهت پیشبرد بحث توان افزایی جوامع روستایی با ایجاد صندوق‌های خرد روستایی با سه مرکز دانشگاهی استان قرارداد منعقد شد و به زودی اجرای این طرح در استان آغاز می‌شود.

وی گفت: ایجاد و احیای صندوق‌های خرد روستایی توسط بنیاد مستضعفان کشور به طور متمرکز در روستاهای شهرستان مانه و سملقان در حال اجراست و با توجه به جمعیت ۴۵ درصدی روستاییان در استان تاکید استاندار بر اجرای این طرح در سطح استان است.

*ایجاد 13 هزار شغل توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی هم گفت: این بنیاد با پرداخت تسهیلات به روستاها و نیز از طریق پس اندازهای خود مردم و کمک بنیاد علوی، ۱۳ هزار شغل در مناطق قلعه گنج، لنده و چالدران ایجاد کرده است.

محمد سعیدی کیا افزود: این مشاغل با اعطای وام‌های یارانه دار به روستاییان در زمینه‌های مختلف باغداری، دامداری، کشاورزی، صنعتی و خدماتی ایجاد شده است و طرح توان افزایی در هفت منطقه دیگر کشور نیز از چند ماه پیش آغاز شده که به تدریج تسهیلات در گروه‌های توسعه روستایی برای راه اندازی اشتغال‌های کوچک و خانگی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به شعار سال رونق تولید و تلاش این بنیاد برای افزایش بهره وری از واحدهای فعال، گفت: امکانات زیادی در کشور وجود دارد که بهره وری مناسبی ندارند و این بنیاد برای بهره وری در زمینه انسانی و امکانات تلاش می‌کند.

سعیدی کیا همچنین از ایجاد واحدهای اقتصادی جدید خبرداد و افزود: اراضی که قبلاً قابلیت کشاورزی نداشته را شناسایی و تلاش خواهیم کرد که آن را آباد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در روستاهای شهرستان مانه و سملقان استعدادهای بسیار خوبی وجود دارد، افزود: برای هر استان ۲۵۰ میلیارد ریال پیش بینی شده و برای مناطقی که طرح آبادانی و پیشرفت را اجرا کنند ۱۰۰ میلیارد ریال به این رقم اضافه خواهد شد.

رییس بنیاد مستضعفان گفت: در استان خراسان شمالی علاوه بر ۲۵۰ میلیارد ریال اختصاصی استان، ۱۰۰ میلیارد ریال نیز در شهرستان مانه و سملقان هزینه خواهد شد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه