ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در سال ۹۸

اترک: مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان شمالی از افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی همزمان باسراسر کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش اترک، محمد علی عباس زاده با اعلام این خبر به تشریح افزایش حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان در سال جاری پرداخت و گفت: حداقل مستمری قابل پرداخت در سال ۹۸ در اجرای ماده ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی به میزان یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۱ تومان، معادل ۵/۳۶ درصد رشد نسبت به مستمری سال قبل است.

وی افزود: طبق ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی ۱۳ درصد به مستمری قابل پرداخت اسفند ۹۷ و به علاوه مبلغ ثابت ۲۶۱ هزار و ۱۴۷ تومان به کلیه مستمری بگیران بازنشستگی از کار افتادگی و بازماندگان از اول سال ۹۸ افزایش یافت.

عبا س زاده اظهار کرد: مابه التفاوت فروردین نیز در خرداد ماه و مابه التفاوت اردیبهشت در اردیبهشت ماه قابل پرداخت است.

وی گفت: تا پایان ماه جاری افزایش مستمری‌ها اعمال و حقوق بازنشستگان بر اساس حروف الفبا و طبق مصوبه جدید انجام می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان شمالی مشمولین افزایش ۱۳ درصدی را شامل بازنشستگان وبازماندگان که مستمری آنان به نسبت سنوات برقرار شد، مشمولین قانون تعیین تکلیف تأمین اجتماعی اشخاصی که 10 سال و کمتر حق بیمه پرداخت کرده‌اند، مشمولین قانون بیمه بازنشستگی فوت و از کارافتادگی بافتدگان قالی قالیچه وگلیم مصوب ۷۶ واز کارافتادگان جزئی ناشی از کار عنوان کرد.

عباس زاده میزان کمک‌های جنبی را نیز چنین عنوان کرد: حق سنوات مازاد بر ۲۰ سال مبلغ پنج هزار ریال به ازای هر سال مازاد بر ۲۰ سال افزایش می‌یابد، کمک هزینه عائله مندی 502 هزار و 749 ریال، کمک هزینه اولاد بازماندگان 101 هزار و 533 ریال، کمک هزینه متکفل همسر متکفل فرزند 251 هزار و 375 ریال، کمک هزینه مسکن به ازای هر پرونده مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان به مبلغ ۱۸۵ هزار ریال تعیین می‌شود.

وی گفت: کمک به معیشت مستمری بگیران ۴۸۰ هزار ریال، افزایش عائله مندی به میزان 57 هزار و 838 ریال، افزایش حق اولاد 11 هزار و 681 ریال، همسر متکفل 28 هزار و 920 ریال، مسکن ۳۵ هزار ریال، کمک به معیشت ۵۰ هزار ریال و حق سنوات پنج هزار ریال است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه