ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

افزایش ۲۳۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد در سال آینده

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از توزیع یک نوبت دیگر سبد کالا بین مددجویان کمیته امداد و بهزیستی خبر داد.

به گزارش مهر، پرویز فتاح در نشست خبری روز گذشته گفت: براساس موافقت رئیس جمهور امیدواریم تا پایان سال طی هفته آینده یک نوبت دیگر سبد کالا به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد توزیع شود.

فتاح اظهار کرد: آخرین مرحله مستمری مددجویان نیز واریز شد و پرونده مستمری‌های سال ۹۷ بسته شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه امسال سال سختی را به پایان می‌رسانیم، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به همراهی دولت و مجلس اقدامات انجام شده به‌طوری‌که مددجویان ما هم‌اکنون در آرامش هستند.

وی افزود: سال آینده نیز مسیر سختی را پیش روداریم اما تمام سعی خود را می‌کنیم تا مددجویان در سختی زندگی نکنند.

رئیس کمیته امداد به بودجه سال آینده نیز اشاره و تصریح کرد: ۲۰ درصد از طریق تبصره ۱۴ و ۱۵ درصد بودجه جاری کمیته امداد افزایش پیدا می‌کند.

وی همچنین از افزایش ۲۳۰ درصدی مستمری‌ها در سال آینده خبر داد و گفت: کمک‌های مردمی نیز ۳۵ درصد رشد داشته که سال آینده پیش‌بینی می‌شود به ۴۰ درصد برسد و در جشن نیکوکاری نیز براساس اطلاعات رسیده تاکنون ۲, ۸۰۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده است.

فتاح در مورد بودجه اشتغال مددجویان نیز اظهار داشت: براساس تبصره ۱۶ بودجه در سال جاری ۱, ۴۰۰ میلیارد تومان برای وام مددجویان اختصاص‌یافته است که ۹۷ درصد این اعتبار تاکنون جذب‌شده و براساس این مبلغ، ۱۱۰ هزار نفر وام دریافت کرده‌اند

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: ۱, ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای وام ضروری ۵ میلیون تومانی اختصاص‌یافته است که صف وام ضروری امسال برداشته شد.

وی با اشاره به اینکه در سال آینده هیچ یتیم تحت پوششی فاقد مسکن نخواهد بود، اظهار داشت: در حوزه مسکن اقدامات خوبی در سال آینده انجام خواهیم داد به‌طوری‌که مشکل مسکن را برای جامعه هدف حل می‌کنیم و مشکل مسکن ایتام و مددجویان روستایی حل می‌شود و برای مددجویان شهری نیز مشکل رهن و اجاره حل می‌شود به‌طوری‌که در سال ۹۸ جامعه هدف ما مشکل مسکن نخواهد داشت.

وی افزود: طی سه ماه اخیر ۴ توافق‌نامه با دکتر نوبخت امضا کردیم که آخرین آن روز گذشته برای ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی بود و درمجموع ۱۷ هزار واحد مسکونی سهم ما در سال ۹۸ است که احداث خواهد شد و ۶ هزار و ۵۰۰ واحد نیز سپاه برای مددجویان احداث می‌کند.

فتاح همچنین از واگذاری بیمه مددجویان شهری به سازمان بیمه سلامت خبر داد و گفت: تاکنون بیمه این افراد از سوی ما انجام می‌شد اما با جابجایی ردیف اعتباری ازاین‌پس تمام افراد تحت پوشش ما در شهرها و روستاها بیمه سازمان سلامت خواهند بود و کمیته امداد فقط بیمه مکمل را بر عهده می‌گیرد.

فتاح از جمع آوری صندوق‌های معابر در سال ۹۸ خبر داد و گفت: جمع آوری صندوق‌ها امسال ۱۰ درصد انجام شد و در سال آینده نیز مابقی آن‌ها نیز جمع آوری می‌شود اما صندوق‌های خانگی همچنان پابرجا هستند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه سعی ما این است که به سمت پرداخت‌های الکترونیک برویم، گفت: در سال جاری ۴۵۰ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری‌شده است.

فتاح گفت: در سال ۹۶، ۱۰ درصد از جامعه مددجویان هدف کم شده است اما در سال جاری با توجه به مشکلات اقتصادی ۶۲۰ هزار خانوار جدید تحت پوشش قرار گرفتند که البته این موضوع موقت است و در زمان پرداخت مستمری آنان، موقت بودن به آنان اعلام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مددجوی پشت نوبتی نداریم گفت: هرماه تعدادی مددجو از چرخه حمایت خارج و تعدادی دیگر نیز وارد خواهند شد.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: براساس تبصره ۱۴ بودجه سال ۹۸، مجلس این اجازه را داده تا سال آینده بتوانیم تعدادی از افراد پشت نوبت را تحت پوشش قرار دهیم. که تعداد دقیق را در فروردین سال آینده اعلام می‌کنیم.

فتاح یادآور شد: در سال جاری ۳۰ درصد خدمات و وام‌های امداد به غیر مددجویان اختصاص پیدا کرد که ممکن است با توجه به شرایط سال آینده، این درصد افزایش پیدا کند.

وی همچنین در خصوص بودجه مربوط به رفع فقر نیز خاطرنشان کرد: درسال ۹۷، ۷ هزار میلیارد تومان برای رفع فقر مطلق در تبصره ۱۴ بودجه اختصاص داده بودند که صد درصد آن تخصیص یافت و برای سال آینده نیز ۸, ۴۰۰ میلیارد تومان به منظور رفع فقر مطلق اختصاص داده‌شده است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه