ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

عضویت 70 درصدی بانوان استان در شبکه اجتماعی

مسئول مرکز استانی سازمان فضای مجازی خراسان شمالی گفت: 70 درصد کاربران شبکه اجتماعی در خراسان شمالی بانوان هستند.

به گزارش اترک، اسماعیل کفاشی با اشاره به اینکه ناامنی در فضای مجازی یکی از مشکلات در این حوزه است، اظهار کرد: ناامنی اجتماعی در فضای مجازی گاهی اوقات افرادی که تجربه‌دارند را نیز درگیر می‌کند و مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

وی بابیان اینکه آموزش برای فضای مجازی از مسائل مهم است، ادامه داد: اگر آموزش‌ها انجام نشود جوانان و نوجوانان که آگاهی از ناامنی‌های این فضا ندارند دچار مشکلات جدی می‌شوند از همین جهت باید آموزش‌ها به‌طورجدی انجام شود.

تحلیلگر و پژوهشگر فضای مجازی برقراری ارتباط غیرمفید در فضای مجازی را از دیگر مشکلات این حوزه دانست و افزود: 35 درصد کاربران فضای مجازی و شبکه اجتماعی  زمانی که دلتنگ هستند و مشکلاتی برایشان پیش‌آمده در این فضا حضور دارند که این مسئله موجب می‌شود تا ارتباطات غیرمفید با دیگر کاربران انجام شود.

کفاشی با اشاره به اینکه مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی توسط کاربران منتشر می‌شود هفت برابر زیباتر از زندگی واقعی کاربران است، تصریح کرد: این مسئله موجب می‌شود تا کاربران دیگر زندگی خود را با دیگران مقایسه کنند و حسرتی برای یکدیگر برجای گذارند

وی یادآور شد: استفاده بیش‌ازاندازه از فضاهای مجازی موجب می‌شود تا افراد شرطی شوند و این مسئله آسیب‌های بسیاری را برای زندگی شخصی افراد به دنبال دارد که باید از آن جلوگیری شود.

مسئول مرکز استانی سازمان فضای مجازی یکی دیگر از مشکلات این حوزه را سوءاستفاده‌های مالی و غیرمالی دانست و گفت: در سال جاری 22 کارمند بانک در استان در معرض سوءاستفاده‌های مالی قرار گرفتند.

وی بابیان اینکه در کل 75 کارمند از تمام دستگاه‌های اجرایی در استان مورد سوءاستفاده مالی قرار گرفتند، ادامه داد: این موردهایی بوده است که شکایت کردند و مورد پیگیری قرار گرفتند اما افراد زیادی هم بودند که مراجع قضایی مراجعه نکردند.

کفاشی با اشاره به اینکه رمزنگاری در کشور ما ضعیف است، اظهار کرد: گذرواژه‌هایی که برای خود تعریف می‌کنید حداقل هشت کاراکتر باشد تا دسترسی به اطلاعات شخصی شما به‌راحتی انجام نگیرد

مسئول مرکز استانی سازمان فضای مجازی بابیان اینکه رمز کارت‌های بانکی هرماه باید تغییر کند، خاطرنشان کرد: در اداره‌ها هیچ‌گاه اجازه دسترسی کارتابل های خود را به همکاران و دیگران ندهید چون مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه