ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

در جلسه 8 ساعته مرغ داران با استاندار، قیمت مصوب مرغ تغییر کرد؛

مرغ از امروز 12 هزار و 850 تومان

اترک/ عقیلی قیمت مرغ که با دستور مسئولان از 15 هزار تومان به 11 هزار و 500 تومان کاهش پیدا کرده بود، به علت مشکلات مرغ داران و جلوگیری از تعطیل شدن آن‌ها، طی تصمیم گیری جدید به 12 هزار و 850 تومان افزایش پیدا کرد.

به گزارش اترک؛ علی رغم تصمیم ستاد تنظیم بازار و دستور استاندار برای توزیع مرغ صرفاً به قیمت مصوب 11 هزار و 500 تومان، مرغ داران به علت ضرر و زیانی که متوجه آن‌ها می‌شود، روز گذشته از کشتار مرغ جلوگیری کردند که نهایتاً منجر به عدم توزیع مرغ در کل استان شد.
در همین راستا جلسه‌ای با حضور استاندار، مسئولان اقتصادی و مرغ داران سطح استان درباره مشکلات موجود برگزار شد. در این جلسه که از ساعت 9 صبح لغایت پنج و نیم بعد از ظهر به طول انجامید، مرغ داران به بیان مشکلات عدیده اقتصادی پرداختند.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی در این باره گفت: با توجه به اینکه نهاده‌های مرغ داران توسط دولت و بخش خصوصی با ارز دولتی چهار هزار و 200 تومانی وارد می‌شود، آنالیز قیمت‌ها نشان داد که تصویب قیمت 11 هزار و 500 تومان برای مصرف کننده قیمت معقولی به نظر می‌آید و مرغ داران نیز ضرر نخواهند کرد.
محمد رضا موفق افزود: اما واقعیت‌های میدانی با آنچه ما روی کاغذ می‌بینیم تفاوت داشت. لذا در جلسه‌ای که بیش از 8 ساعت به طول انجامید به بررسی مشکلات مرغ داران پرداختیم.
وی خاطرنشان کرد: استاندار در این جلسه با سعه صدر تمام مشکلات مرغداران را شنید و همانند کارشناسان قلم و کاغذ به دست داشت و قیمت‌ها را با توجه به وضعیت بازار آنالیز می‌کرد.
موفق گفت: نهایتاً با هدف اینکه هم از ضرر مرغ داران جلوگیری شود و مردم نیز متحمل گرانی بیش از حد نباشند، تصمیم بر آن شد تا قیمت مرغ برای مصرف کنندگان به 12 هزار و 850 تومان برسد.
 خراسان شمالی جزو استان های پیشتاز
وی تصریح کرد: اقدام مسئولان خراسان شمالی در تعیین قیمت مرغ در حالی انجام می‌شود که این قیمت در سایر استان‌ها به 15 الی 16 هزار تومان برای هر کیلو رسیده و خراسان شمالی در تصویب قیمت مشخص جزو استان‌های پیشتاز محسوب می‌شود.
توزیع مرغ در 2 نوبت
وی با بیان اینکه مرغ از امروز در دو نوبت صبح و عصر بین مغازه داران با قیمت مصوب توزیع می‌شود افزود: رستوران داران و کافه دارانی که به مرغ نیاز دارند از خرید مرغ منع شده‌اند و توزیع مرغ برای آن‌ها با هماهنگی اتحادیه مربوطه و لینک شدن با کشتارگاه‌ها خواهد بود.
 توزیع 2 برابر نیاز مردم
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی همچنین درباره حجم توزیع مرغ گفت: نیاز روزانه مردم استان 35 تن مرغ است اما ما روزانه بیش از دوبرابر (70 الی 80 تن) نیاز بازار مرغ توزیع می‌کنیم تا مردم نگران تأمین آن نباشند.
 مردم به ما اعتماد کنند
وی با تاکید بر اینکه روند توزیع تا زمانی که قیمت مرغ به ثبات برسد ادامه دارد افزود: تقاضای ما از مردم این است تا در این راه به ما اعتماد داشته و به اندازه نیاز روز خرید را انجام دهند تا احتکار خانگی صورت نگیرد و خرید و فروش روزانه به بهترین نحو انجام شود.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه